FORGOT YOUR DETAILS?

Inter Vion S.A

Intervion
 

O firmie

INTER-VION S.A. z siedzibą w Warszawie istnieje na rynku już od ponad 20 lat. Od 2000 roku większościowym właścicielem spółki jest francuska grupa La Brosse et Dupont (LBD). Na chwilę obecną Spółka jest jednym z największych dystrybutorów akcesoriów kosmetycznych w kraju, a jej produkty dostępne są we wszystkich strategicznych sieciach handlowych oraz sklepach kosmetycznych i drogeriach w całej Polsce (ponad 2000 punktów). Produkty są stale udoskonalane oraz dostosowywane do potrzeb i zmian rynkowych, regularnie wprowadzając nowości i organizując akcje promocyjne. O jak najwyższą jakość współpracy partnerami handlowymi każdego dnia dba ponad 100 wykwalifikowanych przedstawicieli handlowych i merchandiserów. Dzięki prowadzonym działaniom wartość sprzedaży produktów stale wzrasta. Od wielu lat z sukcesem firma operuje na rynkach zagranicznych. Eksport jest prowadzony do ponad 20 krajów. Produkty firmy Inter-Vion są poddawane regularnym audytom, przeprowadzanym przez przedstawicieli instytucji certyfikujących wszystkich państw, do których są eksportowane produkty. Dzięki temu zdobywane są potwierdzenia zgodności otrzymanych certyfikatów i zgodność prowadzonej polityki projakościowej z wytycznymi danego kraju.

Misją firmy jest zapewnienie wszystkim klientom spółki dostępu do jak najszerszej oferty akcesoriów kosmetycznych oraz akcesoriów do sprzątania, gwarantując jednocześnie efektywny serwis na najwyższym poziomie.

 

baner-firmy
 

WYZWANIA

Firma podjęła decyzję o wdrożeniu nowego systemu mobilnego, którego zadaniem byłoby wspieranie pracy przedstawicieli handlowych.

„Dotąd użytkowaliśmy rozwiązania opartego na palmtopach z systemem Windows Mobile, które okazało się niewystarczające i nie spełniało już naszych potrzeb. Aplikacja nas ograniczała, w efekcie czego nasi przedstawiciele handlowi nie mogli w pełni wykorzystać potencjału sprzedażowego naszej firmy. Sytuacja ta spowodowała, że zaczęliśmy szukać markowego produktu, który jest stale rozwijany przez producenta i dostosowywany do zmieniających się technologii.” – mówi Paweł Bąkała, IT Manager w firmie INTER-VION S.A.

„Zarząd firmy INTER-VION planował wdrożyć rozwiązanie znane i sprawdzone, lecz jednocześnie dostosowane do specyfiki naszych potrzeb operacyjnych. Szukaliśmy dostawcy z bogatym doświadczeniem w dziedzinie obsługi dystrybucji towarów konsumpcyjnych, kładąc nacisk na naszą dużą bazę danych i rozdrobnioną ofertę asortymentową. Nowy partner musiał jednak także wykazać zdolność i chęć dostosowania swojego systemu do specyficznego modelu biznesowego i wymagań funkcjonalnych INTER-VION – dodaje Paweł Bąkała.

WDROŻENIE

Wybrany został system MOBIUS autorstwa białostockiej firmy SYNERGIZER. Jest to system zaliczany do kategorii rozwiązań SFA (Sales Force Automation). Jego podstawowym zadaniem jest obsługa funkcji sprzedażowych, a więc umożliwienie zbierania zamówień oraz ich elektroniczna dystrybucja do systemu ERP, dostęp użytkowników do danych na temat stanów magazynowych produktów (w tym realizowane w trybie on line, bazodanowe potwierdzanie dostępności określonych produktów), dostęp do aktualnych informacji na temat zaległości płatniczych czy danych historycznych, np. historii zakupów klienta. Ponadto MOBIUS umożliwia realizację szeregu funkcji okołosprzedażowych, w tym rozliczeń z klientem, wydań materiałów promocyjnych, realizację wymian, przecen, zwrotów oraz zbieranie danych na temat potencjału rynkowego poszczególnych sklepów czy też kanałów sprzedaży.

Pierwszym etapem wdrożenia było przeprowadzenie procesu analizy potrzeb zarówno użytkowników mobilnych, jak i „backoffice’u” w zakresie oczekiwanej funkcjonalności systemu. Szczególnie dużo uwagi dział informatyczny firmy INTER-VION poświęcił kwestiom związanym z ergonomią interfejsu oraz szybkością pracy mobilnej części aplikacji. Było to związane z koniecznością pracy przedstawicieli handlowych na bardzo szerokiej liście asortymentowej, obejmującej kilkadziesiąt tysięcy pozycji. W procesie tym aktywny udział brali przedstawiciele handlowi – jako przyszli użytkownicy aplikacji. Wdrożenie systemu MOBIUS realizowane było w sposób etapowy, czyli wprowadzanie do użytku poszczególne obszarów funkcjonalnych aplikacji. Wdrożenie systemu MOBIUS objęło całą sieć przedstawicielską, firmy INTER-VION S.A., jak również kadrę zarządzającą, pracowników centrów dystrybucyjnych, odpowiedzialnych za koordynację procesu dystrybucji produktów.

Jednym z kluczowych założeń związanych z wdrożeniem systemu MOBIUS była realizacja procesu integracji pomiędzy systemem mobilnym a systematem ERP Microsoft AXAPTA. Zastosowane mechanizmy integracyjne umożliwiają w pełni automatyczny, dwukierunkowy transfer danych pomiędzy systemami. Umożliwia to bieżącą aktualizację w systemie mobilnym danych dotyczących oferty produktowej, warunków cenowych, rabatów, promocji czy też stanów magazynowych - dostępności produktów, ponadto automatyzuje proces przyjęcia - realizacji zamówienia.

KORZYŚCI BIZNESOWE

Dzięki wdrożeniu systemu MOBIUS na platformie Android, firma zyskała rozwiązanie informatyczne pozwalające na zwiększenie dynamiki wzrostu sprzedaży, przy jednoczesnej minimalizacji kosztów.

„Zdalny dostęp do danych firmowych i praca w trybie off-line, z możliwością łatwej aktualizacji wykorzystywanych informacji, umożliwiło lepsze wykorzystanie potencjału przedstawicieli handlowych i szybszy dostęp do informacji. Automatyzacja przenoszenia danych ogranicza ilość wydruków i eliminuje pomyłki przy wprowadzaniu danych. Rozwiązanie mobilne jest w firmie INTER-VION podstawowym narzędziem pracy przedstawicieli w terenie
oraz istotnym elementem w zarządzaniu łańcuchem logistycznym.” – opowiada Paweł Bąkała, IT Manager w firmie INTER-VION S.A.

„Nowoczesna struktura aplikacji MOBIUS i zastosowana technologia umożliwia proste modyfikacje i rozszerzanie zarówno funkcjonalności, jak i strony wizualnej aplikacji, w zależności od potrzeb biznesowych, również
samodzielnie przez administratora firmy INTER-VION. Szybsza i dokładniejsza realizacja zamówień oraz sprawniejsza windykacja należności już od pierwszego momentu używania MOBIUS’a jest tym, co upewnia nas, że wybór tego właśnie oprogramowania był słuszny.” - podsumowuje wdrożenie Paweł Bąkała.

TOP