FORGOT YOUR DETAILS?

P.W. HOBBY

„Z miłości do zwierząt, z pasji do innowacji, z powołania do tworzenia tego co najlepsze”

Jesteśmy prężnie rozwijającą się firmą, uważnie wsłuchującą się w potrzeby naszych klientów – zwierząt. Dzięki długoletniemu doświadczeniu i pasji włożonej w poszukiwaniu najlepszego produktu, udało nam się stworzyć pokarm o najlepszej jakości.

Nieustannie wprowadzane udoskonalenia i innowacyjne rozwiązania sprawiły, że firma HOBBY stała się jedną z najbardziej zaawansowanych technologicznie producentów branży zoologicznej. Nowoczesne i w pełni zautomatyzowane linie technologiczne umożliwiają wytwarzanie wysokiej jakości produktów. Obecnie należymy do największych importerów produktów dla zwierząt w kraju. Jesteśmy nie tylko producentem dwóch marek Vitapol i Lolo Pets (pokarmy dla gryzoni, ptaków i psów), ale także dystrybutorem kilku zagranicznych marek. Nasza firma importuje również artykuły z Indii, a także wiele akcesoriów i zabawek dla psów i kotów z Chin. Nasza oferta jest bardzo obszerna. Dwie wiodące marki Vitapol® i LOLO Pets® to razem ponad 1500 artykułów. Marka Vitapol® obejmuje ponad 500 pozycji. W ofercie można znaleźć smakołyki, dropsy, wapienka, siano, trociny i piaski. Ponadto linia witamin dla ptaków Vitaline, linia dla ryb stawowych. Taka szeroka oferta naszych produktów jest skutkiem różnorodnych potrzeb naszych klientów i ich pupili w związku ze stale zmieniającymi się trendami i innowacjami.

Produkty

WYZWANIA

Dynamiczny rozwój firmy powodował wzrost wymagań odnośnie jakości, bezpieczeństwa i szybkości przetwarzania danych. Rosnące wymagania dotyczące obsługi licznych przedstawicieli handlowych będących podstawowym kanałem sprzedaży, problemy związane z wymianą, integracją i kontrolą danych w użytkowanym dotychczas systemie spowodowały, że w trosce o dalszy rozwój firmy zarząd zdecydował się na wdrożenie systemu mobilnego.

CELE WDROŻENIA

Wdrożenie systemu informatycznego klasy SFA w HOBBY miało stać się katalizatorem zmian w organizacji i całego obszaru sprzedaży.

„Aktualnie działania sprzedażowe opierają się na szybkim dostępie do informacji. Chcieliśmy, zatem, jako absolutne minimum, aby w wyniku wdrożenia wszyscy uczestnicy procesu sprzedaży i obsługi klientów mogli mieć jak najszybszy dostęp do informacji niezbędnych do racjonalnego działania” – mówi Przemysław Przytulski, Koordynator Zespołu Przedstawicieli Handlowych.

„Dla przedstawicieli handlowych miało to oznaczać np. możliwość sprawdzenia dostępności towaru, czy szybki transfer zamówienia. Jednocześnie nowe narzędzie miało na bieżąco udostępniać przedstawicielom dane na temat bieżącej realizacji planów sprzedaży czy działań promocyjnych. Z punktu widzenia kierownictwa działu sprzedaży, system miał również umożliwić szybkie pozyskiwanie informacji z rynku. Miał być barometrem popytu, narzędziem do prowadzenia badań ankietowych na temat konkurencji i całego spektrum zagadnień około sprzedażowych".

Oprócz udostępniania informacji, system MOBIUS miał zasadniczo przyspieszyć kluczowe procesy. Celem wdrożenia było tak naprawdę odzyskanie tej porcji czasu pracy przedstawicieli, której nie przeznaczali dotychczas na rzeczywistą sprzedaż.

Jednym z głównych celów wdrożenia systemu MOBIUS w firmie HOBBY było skrócenie czasu trwania wizyt przedstawicieli handlowych u klientów. Krótsza wizyta oznacza, że w ciągu dnia pracy każdy przedstawiciel może ich wykonać więcej, zatem firma może liczyć na większy obrót, a handlowcy – na większą prowizję. Skrócenie czasu wizyty zależy w dużej mierze od tego, jak sprawnie przeprowadzone zostaną jej stałe, powtarzalne etapy. Ta sprawność jest zaś pochodną wiedzy przedstawiciela na temat oferty, swoich klientów, promocji, procedur itd.

„Rozpoczynając wizytę przedstawiciel powinien wiedzieć, czy klient ma prawo zamawiać na kredyt i w jakiej kwocie. Powinien znać ofertę i mieć na podorędziu szczegółowe informacje o aktualnych promocjach skierowanych do klientów o tym profilu. Rolą przedstawiciela jako opiekuna klienta jest także wiedzieć, co klient zwykle zamawia, co pozwala na szybkie przygotowanie oferty w punkcie sprzedaży. Odzyskany czas może być wykorzystany do zaprezentowania nowości lub promocji” – wyjaśnia Przemysław Przytulski.

EFEKT

„Wdrożenie pozwoliło nam wyeliminować problemy, które w dystrybucji istnieją od lat, np. przyjmowanie zamówień na towar, którego nie ma w magazynie. Nie mamy już także popołudniowego spiętrzenia zamówień, ponieważ spływają one na bieżąco w ciągu dnia. Dzięki nowemu systemowi handlowcy nie tracą czasu na potwierdzanie zamówień i sprawdzanie wykonania planów sprzedaży. Wszelkie informacje dostępne są na bieżąco, co oszczędza im mniej więcej godzinę dziennie. Mogą w tym czasie odwiedzić kilku klientów więcej.

„Dzięki nowemu rozwiązaniu wyeliminowaliśmy opóźnienia powstające w procesie sprzedaży, skutkujące mniejszym wolumenem zamówień. Ich istnienie wynikało po części z braku koordynacji i dostępu do informacji, a po części z faktu, że w każdej czynności musiał uczestniczyć człowiek. Obecna automatyzacja i integracja oszczędziły czas na wiele sposobów i na różnych etapach procesu obsługi zamówień”.

System MOBIUS pozwala przedstawicielom firmy HOBBY wykorzystać poprzednie zamówienia klienta jako szablony, na podstawie których tworzone jest zamówienie bieżące. W wielu przypadkach wystarczy jedynie ustalić ilości. Jeśli trzeba znaleźć dodatkowy produkt, MOBIUS oferuje bardzo elastyczny mechanizm przeszukiwania oferty wg grup produktowych, marek, kategorii i samodzielnie zdefiniowanych kryteriów.

„Zamówienia nadesłane przez przedstawicieli za pośrednictwem systemu MOBIUS trafiają automatycznie do naszego programu magazynowego. Integracja między systemami jest na tyle ścisła, że osoba odpowiedzialna za zamówienia dwoma kliknięciami klawisza Enter generuje na podstawie zamówienia dokument WZ i fakturę dla klient.

Za jeden z ważniejszych atutów systemu w części mobilnej, uważamy to, że karty towarowe zostały rozbudowane o prezentację zdjęć, promocji, gazetek. Poprzez prace działu handlowego na tabletach, wizerunek firmy zyskał na nowoczesności. Możliwość przeglądania oferty na urządzeniu, a nie jak dotychczas na drukowanych katalogach, jest atrakcyjna i pomaga w procesie przedsprzedaży”.

O wdrożeniu opowiadał Przemysław Przytulski – Koordynator Przedstawicieli Handlowych w firmie HOBBY.

Przedstawiciele

TOP