FORGOT YOUR DETAILS?

KOMPANIA DYSTRYBUCYJNA Sp. z o.o. S.K.A.

Studium przypadku wdrożeń systemów autorstwa firmy SYNERGIZER:
- mobilnego MOBIUS SFA
- platformy e-Hurtownia AURORA B2B

O FIRMIE KOMPANIA DYSTRYBUCYJNA Sp. z o.o. S.K.A.

Kompania Dystrybucyjna

O wdrożeniu opowiada Generalny Manager w firmie KOMPANIA DYSTRYBUCYJNA Sp. z o.o. S.K.A.

Firmą jaka najwcześniej zaznaczyła swą obecność na polskim rynku była TEDI Dystrybucja z oddziałem w Piekutach zaraz po niej powstał drugi kluczowy podmiot naszej grupy firma MAG z lokalizacją w Olsztynie. Kolejne lata to okres intensywnej ekspansji i rozwoju. Owocują one otwarciem filii w Chwaszczynie, Suwałkach i Siedlcach. Od 2007 roku zasięg naszej grupy obejmuje kolejne obszary kraju. Zakup firmy KCD, a zaraz po niej TANO i MAK wzmacniają naszą pozycje konkurencyjną na rynku. Najnowszym naszym projektem jest oddział Lublin umożliwiający dalszą ekspansję na południowy wschód Polski.

Kompania Dystrybucyjna powstała jako podmiot mający pełnić rolę jednostki dominującej sprawującej kontrolę i koordynującej działania wszystkich spółek grupy. Celem takiego rozwiązania ma być zbudowanie i wykorzystanie synergii wizerunkowej mającej ułatwić postrzeganie grupy, wspieranie działań operacyjnych i handlowych poszczególnych spółek.

100% Polski kapitał

Biorąc pod uwagę strukturę właścicielską tworzymy jedną z największych grup handlowych z polskim kapitałem co wyróżnia nas wśród innych firm tego sektora. Także w całej branży, gdzie poważną konkurencję stanowią gracze mający swe źródła finansowania za granicą, wyróżniamy się polskimi korzeniami. Czy jest to istotne ? Tak, ma to duży wpływ, bo zyski m.in. z sieci handlowych, (90% z kapitałem zagranicznym) i innych firm z kapitałem zagranicznym nie wpływają do naszego budżetu, lecz są transferowane za granicę i nie są inwestowane kraju! Istotnym jest więc wspieranie rodzimego kapitału i firm bazujących na tym źródle finansowania, które płacą podatki w kraju.

OFERTA

Hasło „U nas królują polskie produkty” to doskonałe określanie naszego portfolio, gdzie nastawiamy się na wspieranie rodzimych producentów żywności. Warty podkreślenia jest fakt gdyż dla większości z nich jesteśmy wiodącym dystrybutorem na terenie całego kraju.

KANAŁY SPRZEDAŻY I DYSTRYBUCJI

Działalność handlową realizujemy w różnych kanałach, które tworzą łańcuch dostaw od naszych dostawców poprzez nasze magazyny po finalnego konsumenta. Prowadzimy aktywne działania w kanale hurtowym, kanale tradycyjnym (punkty niezależne, sklepy, kioski) oraz kanale nowoczesnym (sieci handlowe, stacje benzynowe czy hipermarkety), jesteśmy również obecni w kanale HoReCa (hotele, restauracje i kawiarnie).

PROFESJONALNY ZESPÓŁ HANDLOWY

Blisko 200 Przedstawicieli handlowych oraz osób działu wsparcia

Główną formą współpracy jaką realizujemy jest sprzedaż towaru wraz z dostawą do klienta. W większości przypadków realizowane to jest przy udziale przedstawiciela handlowego wyposażonego w mobilne urządzenie z programem do elektronicznego sporządzania zamówień i realizacji płatności.  Forma ta ma wiele zalet, między innymi jest dogodna dla klienta, może on lepiej zapoznać się z produktem i często nabyć go po niższej cenie w drodze negocjacji handlowych. Decyzję można przemyśleć i skonsultować. Jako że wizyty handlowca odbywają w określonych cyklach odwiedzin, klient w razie potrzeby może zrealizować zamówienie także w drodze bezpośredniego kontaktu z pracownikiem Obsługi Klienta w oddziale firmy (telefonicznie). Dodatkowo funkcjonuje system eHurtownia w postaci zaawansowanej platformy handlu B2B za pomocą której klient z każdego miejsca i dowolnej porze może dokonać zamówienia. Ważny jest tylko dostęp do internetu i urządzenia do zalogowania w systemie.

CEL

Z uwagi na strategię współpracy z partnerami dopasowanymi są do specyfiki funkcjonowania i charakterystyki każdego z segmentów rynku, potrzebowaliśmy nowoczesnych i zintegrowanych narzędzi informatycznych i programów dedykowanych dla tych aktywności. Grupa potrzebowała systemów innowacyjnych i dopasowanych programów sprzedażowych i do relacji z Klientami w każdym z tych obszarów kontaktu z Klientami. Dzięki takiemu podejściu moglibyśmy docierać ze spójna ofertą z naszymi produktami zarówno do dużych sieci handlowych, stacji benzynowych, czy sieci lokalnych w kanale zorganizowanym, jak i drobnych punktów sprzedaży detalicznej rozrzuconych po całym kraju.

W naszej Grupie funkcjonowały podmioty, które miały doświadczenie w dotychczas wykorzystywanych oprogramowaniach klasy: systemy mobilne, systemu CRM, systemy B2B i e-sklepy. W związku z tym w 2012 roku przeprowadziliśmy audyt posiadanych w Grupie rozwiązań IT. Wiedzieliśmy, że tylko spójne systemy zapewnią nam wspólną politykę cenową, sprzedażową i kosztową oraz globalnie rozumiane relacje z naszymi klientami. Dążyliśmy także do spójnego raportowania i analizy naszej działalności. 

Jako LIDER branży Dystrybucji FMCG potrzebowaliśmy równoważnego Partnera i dostawcę rozwiązań informatycznych dla naszego biznesu. Została przeprowadzona analiza naszych obecnych dostawców i producentów oprogramowania klasy SFA (system mobilny), CRM (do relacji kontaktów z klientami), B2B (platforma e-Hurtownia), B2C (e-sklep i mobilne apki). Następnie zaprosiliśmy na prezentacje kolejne firmy, które przedstawiły nam swoje rozwiązania i pomysły. Byliśmy doświadczonymi użytkownikami takich rozwiązań, więc wiedzieliśmy na co zwrócić uwagę. 

 

Jakie

było nasze podsumowanie audytu ?

  1. Rozwiązania zagraniczne i korporacyjne:

Mieliśmy... Ładnie handlowo, a później brak reakcji na sugestie modyfikacji, adaptacje. Drogie w utrzymaniu i eksploatacji. Brak elastyczności. Biurokracyjne projekty i długotrwałość we wprowadzaniu zmian.

  1. Rozwiązania krajowe mniejszych firm:

Większa elastyczność, ale często brak wystarczających zasobów na szybkie adaptacje i zmiany na nasze potrzeby podyktowane dynamicznym się otoczeniem rynkowym.

  1. Producenci "JEDNEGO PRODUKTU":

Gross potencjalnych dostawców potrzebnych nam rozwiązań miało w ofercie swój jeden flagowy produkt. Stanowiło to ryzyko dla naszej Grupy współpracy z kilkoma Producentami systemów, rozłożenie odpowiedzialności i nieskończone integracje pomiędzy tymi systemami.

WYBÓR PRODUCENTA OPROGRAMOWANIA I REALIZACJA:

Tylko jedna firma spełniała nasze wymagania i oczekiwania już w procesie wyboru, a następnie potwierdziła to w trakcie dotychczasowych 10 lat współpracy. Okazało się, że systemy MOBIUS i AURORA B2B autorstwa firmy SYNERGIZER w pełni spełniły oczekiwania KOMPANI DYSTRYBUCYJNEJ. 

Obecnie wykorzystujemy następujące rozwiązania firmy SYNERGIZER:

  • System mobilny SFA – MOBIUS – kanały dla presellingu oraz vansellingu
  • Platformę KONEKTOR – integrujemy się z Producentami
  • E-Hurtownię – internetową platformę B2B dla naszych klientów

Wszystkie rozwiązania są ze sobą zintegrowane

Dzięki powyższym zintegrowanym rozwiązaniom, nasi klienci mogą zamawiać i analizować dane gdzie chcą i jak chcą !

Nic nie wprowadzamy do systemu więcej niż RAZ !

Wiemy wszystko o naszych klientach, bez względu na źródło i kanał kontaktu !

PROMOCJE - W dzisiejszych czasach nie jest sztuką coś wyprodukować, ale to sprzedać…

W warunkach konkurencji do sukcesu nie wystarcza już dobry produkt sprzedawany po akceptowanej cenie, który jest dostarczany przez odpowiednio dobrane i ukształtowane kanały dystrybucji. Wiemy, że do osiągnięcia sukcesu rynkowego niezbędne jest też również przekazanie informacji o swojej ofercie i przekonanie konsumenta co do jej wyższości nad propozycjami innych firm. Proces ten przyczynia się do zwiększenia popytu na oferowane produkty.

Krok 1  - Wspólnie z Producentami spożywczymi tworzymy regularne gazetki, hity i akcje promocyjne. Organizujemy wyprzedaże końcówek paletowych. Różnego rodzaju „deale”, mega promocje mają zapewnić naszym Klientom nieustanny dostęp do wyjątkowych okazji. Odpowiednią segmentacja działań pozwala nam docierać z właściwa ofertą do odpowiedniego segmentu rynku co jest nie bez znaczenia dla efektywności działań.

 

Krok 2  - Wspólnie z SYNERGIZER przenosimy macierze cenowe zaprojektowanych promocji na atrakcyjną, czytelną i ergonomiczna formę zamawiania bezpośrednio przez Klienta lub przy wparciu naszego przedstawiciela: 

PROMOCJE w systemach MOBIUS, AURORA

 

Firma SYNERGIZER Sp. z o.o., sprostała naszym wyzwaniom rynkowym, a nasza współpraca pomaga nam powiększać dystans dzielący naszą Grupę KOMPANIA DYSTRYBUCYJNA  - jako lidera rynku - od swojej konkurencji.

O wdrożeniach systemów SYNERGIZER Sp. z o.o., opowiadał Generalny Manager w firmie KOMPANIA DYSTRYBUCYJNA Sp. z o.o. S.K.A.

TOP