O FIRMIE MAG Dystrybucja Sp. z o.o. Sp.K.
O wdrożeniu opowiada Generalny Manager w firmie MAG Sp. z o.o. Sp.K.
MAG Dystrybucja Sp. z o.o. Sp.K. jest jednym z czołowych polskich dystrybutorów z branży FMCG. Specjalizuje się w dystrybucji napojów, alkoholi, jak również napojów energetycznych i izotonicznych. Firma jest również właścicielem własnych marek, np. energetyka MPOWER.
Jesteśmy firmą handlową istniejącą na polskim rynku od 1995 roku. Od momentu rozpoczęcia działalności naszym priorytetem jest profesjonalna obsługa klienta oraz fachowa pomoc w szerokim zakresie dystrybucji i sprzedaży produktów spożywczych.
Naszym głównym atutem, oprócz szerokiej oferty handlowej wiodących producentów branży sokowej, wodnej i piwnej jest możliwość zapewnienia nietypowych rozwiązań handlowych wymagających indywidualnego przygotowania dla klienta od strony marketingowej, handlowej, jak i wizualizacji sklepu.
CEL i OCZEKWANIA
Firma MAG od zawsze starała się na bieżąco obserwować i poszukiwać coraz bardziej nowoczesnych rozwiązań IT, w czym pomagała zawsze pasja naszego Prezesa i jego zamiłowanie do nowinek technicznych. W bieżącej obsłudze sprzedażowej wspierał nas dotychczasowy system mobilny. Jednak to nie wystarczało. Szukaliśmy narzędzia, które powiąże wiele czynności i skoordynuje nasze działania. Systemu, który będzie funkcjonował na wielu, kompatybilnych ze sobą płaszczyznach. Oczywiście naszym nadrzędnym celem było zwiększenie sprzedaży poprzez znalezienie rozwiązania, które pozwalałoby skoordynować pracę siatki przedstawicieli handlowych z solidną obsługą zamówień, aktualną bazą danych, macierzą aktywnych promocji, systemem planowania zasobów i rozliczeń należności
Poza powyższym celem mieliśmy także inne priorytety, jak wprowadzenie konkurencyjnej polityki cenowej, zawierającej dedykowane rabaty, akcje specjalne, zróżnicowane w zależności od grupy klientów – promocje, pakiety, zestawy, cross-selling, bonusy i gratifikacje. Przy tych wszystkich wymaganiach, nie zapominaliśmy, jak bardzo istotne jest, aby poszukiwane narzędzie było proste, intuicyjne, płynne w obsłudze, czytelne i bezproblemowe… - dodaje Manager MAG.
REALIZACJA
Możliwości na zaspokojenie naszych potrzeb pokazała nam firma SYNERGIZER, wdrażając na system klasy SFA i CRM – MOBIUS. Nasi sprzedawcy cenią możliwości tej aplikacji i uznali ją za intuicyjną i łatwą do wdrożenia. Dostawca systemu umożliwił nam nie tylko dokonania wyboru wielkości i parametrów urządzenia dla handlowców (tablet czy smartfon), a także platformy systemowej (Google Android, Apple iOS, Windows 10). Z uwagi na płynność, stabilność, a także wydajność i po prostu „przyjemność” w codziennej pracy, zdecydowaliśmy się na iPad’y firmy Apple.
Przedstawiciele handlowi MAG Dystrybucja potrafią teraz z większą łatwością prowadzić sprzedaż z wykorzystaniem technik znanych jako cross-selling i upselling, wykorzystując oferty specjalne (wszystkie w pełni opracowane i uszablonowione przez dział marketingu i sprzedaży w centrali w Olsztynie, co nie wymaga od nich technicznej znajomości szczegółów), przykładowo:
- sprzedaż pakietowa: kupujesz wcześniej przygotowany pakiet i otrzymujesz pewną liczbę jego elementów darmo (dokument rozchodowy) lub za 1 grosz,
- stosowanie bonusów: kupujesz pewną liczbę sztuk towaru i otrzymujesz taką samą lub inną liczbę sztuk bezpłatnie,
- pakiety o określonej wartości: wydatkujesz pewną kwotę na zakup towarów z określonej listy i otrzymujesz pewną ilość towarów jako bonus,
- oferty specjalne wbudowane w katalog: np. kupujesz 1 szt. dostajesz 1 szt. bezpłatnie lub kupujesz drugą sztukę towaru z upustem 50%,
- tylko wielokrotności, cross-promocje.
„Klikając” w oznaczonych miejscach w ekranie, użytkownicy mają wgląd we wszystkie dostępne oferty i ceny specjalne, wraz z podpowiedzią o wymaganych progach, brakujących wartościach czy ilości do spełnienia wymogów promocji. Kierownicy sprzedaży mogą również zastosować różną politykę cenową w odniesieniu do towarów szybko zbywalnych w naszej ofercie i zarządzać polityką rabatów, uwzględniając takie możliwości jak definiowanie formuł opartych na opcjach i scenariuszach.
Raporty i analizy generowane w Panelu Zarządczym MOBIUS pozwalają kierownictwu na pełną wiedzę o wydajności zespołu sprzedawców, poprzez to, że może ono śledzić osiągane przez sprzedawców cele, rozliczać efektywność i budżet promocji, analizować przeprowadzane akcje oparte na ankietach .
Kilkudziecięciu przedstawicieli handlowych w MAG jest obecnie wyposażonych w aplikację MOBIUS, generując tysiące zamówień miesięcznie.
Dzięki MOBIUS’owi przedstawiciele handlowi firmy MAG pracują efektywniej – przynoszą firmie większe obroty i zysk. Nie dlatego, że szybciej jeżdżą lub mówią :-), ale dlatego, że ich praca jest lepiej zorganizowana. Czynności pracochłonne, jak sprawdzanie promocji, stanów magazynowych, aktualnych warunków klienta itp., zostały zautomatyzowane i odbywają się w tle. Inne czynności, jak raportowanie sprzedaży, czy potwierdzanie zamówień przez telefon – zostały całkowicie wyeliminowane.
W aplikacji mobilnej MOBIUS przedstawiciele doceniają dostęp do pełnej historii transakcji z danym kontrahentem. W trakcie przyjmowania nowego zamówienia mogą w prosty sposób sprawdzić ile i po jakiej cenie sprzedawaliśmy ostatnio towar danemu klientowi. Oczywiście takie informacje dotyczące historycznego towaru lub całego zamówienia, można skopiować do nowego koszyka, a następnie je zmodyfikować.
Dużą zaletą okazały się ankiety. Pracownicy biurowi działu sprzedaży mogą je samodzielnie projektować i rozsyłać do przedstawicieli. Wyniki są scalane automatycznie. MOBIUS zapewnia firmie MAG bieżącą komunikację w ramach całej organizacji sprzedaży. Przedstawiciele na bieżąco widzą w systemie kompletną ofertę, stany magazynowe i ceny, a także wszystkie promocje dotyczące ich rynku, klientów bądź celu sprzedażowego. Kierownictwo ma zaś bieżący podgląd sytuacji na rynku rzeczywistej sytuacji w całym kraju.
KORZYŚCI BIZNESOWE
Wdrożenie systemu MOBIUS SFA przyczyniło się do:
- wzrostu liczby przyjmowanych i zrealizowanych zamówień w terenie przez przedstawicieli handlowych,
- wyższych marginesów zysków,
- skutecznego raportowania sprzedaży
- lepszego zarządzania zespołem sprzedawców
- poprawy jakości pracy przedstawicieli handlowych
Wybór firmy SYNERGIZER na dostawcę nowoczesnego systemu wsparcia sił handlowych okazał się nie tylko trafny w tym obszarze. Nasza dobra współpraca i obopólne zaufanie przyniosło wartości dodane w postaci wdrożeń kolejnych systemów autorstwa białostockiej firmy, przede wszystkim systemu wymiany danych z naszymi stałymi partnerami handlowymi (wdrożona platforma e-HURT B2B zintegrowana z naszym oprogramowaniem ERP) oraz komercyjny sklep internetowy.
O wdrożeniu systemu MOBIUS, opowiadał Generalny Manager w firmie MAG Sp. z o.o. Sp.K