FORGOT YOUR DETAILS?

TAGO Przedsiębiorstwo Przemysłu Cukierniczego

Studium przypadku wdrożenia systemu mobilnego MOBIUS SFA w konfiguracji dla PRESELLERÓW

O firmie "TAGO"

O wdrożeniu opowiada Szef Działu IT w firmie "De Care Group" Sp. z o.o. Sp.K.  : 

TAGO Przedsiębiorstwo Przemysłu Cukierniczego jest producentem ciastek i słodyczy. To rodzinna firma istniejąca na rynku od 1966 r. Założycielem i właścicielem firmy jest Pan Tadeusz Gołębiewski – cukiernik, a zarazem właściciel sieci hoteli resortowych „Gołębiewski”.

 

Siedziba przedsiębiorstwa TAGO jest zlokalizowana w miejscowości Ciemne koło Warszawy.

Producent słodyczy i ciastek TAGO to jeden z największych zakładów produkcji cukierniczej w Polsce, wykorzystujący nowoczesne technologie. Produkuje na bazie najwyższej jakości surowców, pochodzących od starannie wyselekcjonowanych dostawców, w zakładach spełniających najbardziej rygorystyczne wymogi jakościowe. Dzięki temu może zaoferować doskonałe produkty w dobrej cenie, zgodne z obowiązującymi trendami, które spełnią oczekiwania klientów. TAGO to najwyższej klasy producent słodyczy i ciastek kruchych,  francuskich, z czekoladą oraz ciastek luzem na wagę.

W ciągu 50 lat swej działalności TAGO zdobyło uznanie zarówno w kraju jak i za granicą. Prowadzi szeroką działalność eksportową obejmującą swoim zasięgiem ponad 60 krajów na 5 kontynentach.
Oferuje bogatą gamę produktów: ciasteczka francuskie, pierniki, wafle i rurki waflowe, ciastka kruche i herbatniki, ciasteczka korzenne, mini roladki i rolady, biszkopty i biszkopty owocowe, herbatniki laminowane, ciasteczka owsiane i produkty w czekoladzie.

Firma prężnie prosperuje na polskim rynku w branży spożywczej, cieszy się również ogromnym uznaniem na rynku międzynarodowym. Obecnie eksport obejmuje 60 krajów na 5 kontynentach.  Rokrocznie uczestniczymy w prestiżowych wydarzeniach w branży spożywczej na świecie.

CEL

Firma TAGO w celu osiągnięcia efektywniejszego ruchu produktów potrzebowała sprawnego narzędzia do automatyzacji procesów sprzedaży. Dotychczasowe rozwiązanie dla handlowców typu SFA, z którego korzystali przedstawiciele handlowi, nie było dostatecznie wydajne aby móc sprawnie rejestrować, przetwarzać i analizować zamówienia wysyłane do dystrybutorów. Firma potrzebowała znacznie zwiększyć efektywność działań sprzedażowych, co za tym idzie od nowoczesnego oprogramowania dedykowanego dla Działu Sprzedaży, automatyzującej obsługę takich procesów jak:

  • monitoring cen i optymalizacja polityki cenowej,
  • listing i sprawdzanie obecności produktu,
  • targety i statusy ich realizacji,
  • wymianę towaru oraz reklamacje,
  • ewidencja przebiegu pojazdu i analiza pracy handlowców na mapach.

Poszukiwano także oprogramowania analitycznego, które ułatwi ustalenie realnego potencjału kontrahenta poprzez informacje rejestrowane przez przedstawicieli handlowych.

FIRMA TAGO zebrała informacje o dostępnych na polskim rynku rozwiązaniach SFA i CRM. Zaproszono wybranych potencjalnych dostawców systemów mobilnych na prezentacje. Ostatecznie zdecydowano o wyborze systemu opracowanego przez spółkę Synergizer o nazwie MOBIUS. Do podpisania umowy  zarząd firmy TAGO przekonało wieloletnie doświadczenie wdrożeniowe firmy Synergizer oraz oferowane możliwości systemu SFA.

TAGO - sprzedaż w kanale nowoczesnym i tradycyjnym

REALIZACJA

„MOBIUS jest to system podzielony na różne kanały sprzedaży, co  w naszym odczuciu daje ogrom możliwości do pracy z Klientem. Nam zależało głównie na wykorzystaniu potencjału MOBIUSA w odniesieniu do codziennych zadań naszych handlowców. Wraz z konsultantami i wdrożeniowcami firmy Synergizer omówiliśmy kluczowe aspekty pracy naszego handlowca w terenie i przełożyliśmy je na nasze potrzeby i oczekiwania względem MOBIUSA. Oprócz bazowych danych okołosprzedażowych, chcieliśmy aby nasz PH,  „z poziomu aplikacji miał  dostęp do wiarygodnych  analiz sprzedażowych i weryfikacji np.  wykonania swojego planu sprzedażowego. Specjaliści Synergizer z działu wdrożeń zadawali właściwe pytania i profesjonalnie odczytali nasze potrzeby.  Dzięki wzajemnemu zrozumieniu powstała sieć raportów identyfikujących nasze potrzeby jako końcowemu użytkownikowi aplikacji MOBIUS.”

 „Tematem, który dla nas jest równie ważny jest optymalizacja tras handlowców i tzw. „kilometrówki”. Specyfiką pracy handlowca są niezliczone km przejechanej trasy. Zatrudniamy kilkudziesięciu przedstawicieli, stąd też monitorowanie pokonanych tras jest nie lada wyzwaniem. Aby właściwie reagować na zestawienie aktywności naszych handlowców wykorzystaliśmy jeden z wielu modułów systemu MOBIUS związany z działaniem PH czyli „trasówka”. Na podstawie dostępnych danych rejestrowanych przez naszych handlowców zbudowaliśmy systemową ewidencję przebiegu pojazdów, plan tras - administrowaną przez dział analiz TAGO w module MAP w części zarządczej systemu MOBIUS.”

PODSUMOWANIE

„Analizując wybór systemu MOBIUS jako kluczowego programu do zarządzania Działem Sprzedaży w przedsiębiorstwie TAGO, uważamy go za trafny i słuszny. W naszej ocenie jest to intuicyjne i praktyczne narzędzie do pracy naszych handlowców. W zawodzie przedstawiciela handlowego niezbędne jest dokonywania analizy rynku pod kątem zapotrzebowania na dane produkty. W aplikacji MOBIUS mamy pełen dostęp do danych naszych klientów ostatecznych i naszych dystrybutorów, przez co analiza jest w pełni zautomatyzowana. System raportowania stworzony został na miarę naszych potrzeb, przez to my jako użytkownicy jesteśmy w stanie  interaktywnie pracować z bazą danych budowaną w MOBIUSIE.

Dzięki wdrożeniu systemu MOBIUS  wyposażyliśmy naszych handlowców w terenie i handlowców w biurze w nowoczesne, intuicyjne i praktyczne narzędzie do pracy. Jednym zdaniem cel wdrożenia został osiągnięty.”

O charakterystyce i opisie wdrożenia systemu MOBIUS w "TAGO" Przedsiębiorstwie Przemysłu Cukierniczego Tadeusz Gołębiewski opowiadał analityk TAGO z działu sprzedaży krajowej.

TOP