FORGOT YOUR DETAILS?

ZENNER POLAND Sp. z o.o.

Studium przypadku wdrożenia systemu mobilnego MOBIUS SFA w konfiguracji dla PRESELLERÓW i MERCHANDISERÓW

O firmie "ZENNER POLAND" Sp. z o.o. 

O wdrożeniu opowiada Dyrektor ds Handlowych w firmie "ZENNER POLAND" Sp. z o.o. : 

O Spółce

Zenner – Poland Spółka z o.o. została założona przez Ewę Schmitt w 1991 roku jako spółka zależna niemieckiej grupy Zenner International AG. Obecnie firma jest członkiem francuskiej grupy La Brosse et Dupont i pozostaje jednym z największych dystrybutorów artykułów pielęgnacyjnych i kosmetycznych na polskim rynku. Przedsiębiorstwo dynamicznie rozwija eksport do krajów europejskich a szczególnie do Europy Wschodniej.

Zespół menedżerski firmy ZENNER-POLAND to zaprzyjaźniona ze sobą grupa ludzi pracujących w firmie niemalże od początku jej istnienia. Dynamiczny rozwój, otwarcie na nowe wyzwania, wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom klientów – tym się kierujemy.

Współpracujemy na rynku krajowym z czołowymi międzynarodowymi firmami, w tym: Rossmann SDP Sp.z o.o., Kaufland Polska Markety Sp. z o.o. Sp. K, Carrefour Polska Sp. z o.o.,   Auchan Polska Sp. z o.o., E.Leclerc Polska Sp. z o.o., Selgros Sp. z o.o., Makro Cash and Carry Polska S.A., Jeronimo Martins Dystrybucja S.A.(Hebe), Drogeria Natura.

Magazyn Wysokiego Składowania

Logistyka

Siedziba ZENNER Poland

Produkacja i Logistyka

Magazyn Wysokiego Składowania ZENNER w Łodzi

CEL

W menu produktowym Zenner Poland znajduje się „niezliczona” ilość indeksów począwszy od akcesoriów do włosów i kąpielowych, specyfików do makijażu, na produktach dla dzieci skończywszy. Mając na uwadze proces kształtowania się rynku kosmetycznego stale powiększamy listę oferowanych przez nas produktów. Zależy nam, aby nasze produkty i sprowadzane towary szybko trafiały na półki sklepowe. Niezbędnym elementem łańcucha sprzedażowego są nsi przedstawiciele handlowi, którzy badają potrzeby klientów, uzupełniają braki towarowe i oferują nowości pojawiające się na rynku, prezentują akcje promocyjne. Z tego powodu zrodziła się potrzeba wyposażenia naszych handlowców w nowoczesne, intuicyjne i funkcjonalne urządzenie mobilne z oprogramowaniem klasy SFA i CRM  - automatyzujące procesy sprzedażowe naszej spółki. Wykorzystanie takiego narzędzia miało wpłynąć na efektywność i ergonomię pracy naszych presellerów i merchandiserów.

WDROŻENIE

W związku z powyższym, zbadaliśmy ofertę krajowych dostawców rozwiązań mobilnych i zdecydowaliśmy się na system MOBIUS SFA autorstwa spółki Synergizer. Rozpoczęliśmy kompleksową i zindywidualizowaną na nasze potrzeby procedurę wdrożeniową. Synergizer zidentyfikował nasze potrzeby, przygotował projekt, rozpisał harmonogram. Kolejnym etapem implementacji było zintegrowanie systemu SFA i CRM z nowo wdrożonym w naszym przedsiębiorstwie systemem MRPII i WMS – jakim jest systemu BPSC - Impuls EVO. Był to bardzo duży obszar prac, gdyż wiele procesów wymagało automatyzacji bezpośrednio ze wspomnianym systemem, a baza naszego systemu MRPII to Oracle. Na szczęście okazało się, że specjaliści z firmy SYNERGIZER, mieli wiedzę i doświadczenie w administrowaniu bazami Oracle i proces integracyjny przebiegł bardzo sprawnie.Synergizer przeprowadził wraz z nami prace pilotażowe - przedwdrożeniowe na bazie testowej, przeszkolił naszych pracowników i uruchomił wersję produkcyjną systemu.

ZENNER POLAND - sprzedaż w kanale nowoczesnym

 

REALIZACJA I KORZYŚCI BIZNESOWE

Rozpoczynając pracę w programie MOBIUS znaliśmy jego możliwości w teorii, ze spotkań handlowo-przedwdrożeniowych. Praktyczne zastosowanie aplikacji mobilnej utwierdziło nas w słuszności wyboru dostawcy. Aplikacja mobilna systemu, jako narzędzie pracy handlowca w terenie, jest intuicyjna, łatwa w obsłudze i funkcjonalna – tak wygląda ocena ogólna.

Przyglądając się szczegółom, na wyróżnienia zasługuje fakt, że cały system MOBIUS SFA jest elastyczny pod względem budowy. Mam tu na myśli konkretnie: tworzenie kategorii produktowych według naszych potrzeb handlowych i promocyjnych. Jeżeli w tym momencie interesują mnie konkretne szczotki do włosów, to nie jestem zmuszony przewijać całej listy liczącej tysiące indeksów, wybierając konkretną grupę, pracując na filtrach i słownikach - zakres wyszukiwania zawęża się tylko na wspomniane szczotki, w danej promocji i z danej partii produkcyjnej. Idąc dalej, z poziomu Panelu Administracyjnego wiem kiedy miała miejsce ostatnia sprzedaż u kontrahenta z uwzględnieniem ilości towarów, ceny i zastosowanej promocji, jak wyglądał przebieg wizyty z naszym handlowcem i na kiedy są znowu umówieni na wizytę lub kontakt telefoniczny.

Biorąc pod uwagę aspekt, iż działamy głównie w rynku nowoczesnym, wśród obowiązków naszego handlowca są działania dotyczące analizy półki:

  • analiza produktów naszych i naszej konkurencji,

  • ocena sklepu sieciowego wg naszych zmiejaniących się kryteriów i wskaźników KPI,

  • spełnienie naszego standardu w sieci,

  • wykonanie dedykowanych zdjęć sklepu i półki - do analizy w Panelu Zarządczym.

Wymieniając korzyści biznesowe, w głównej mierze skupię się na efektywniejszej pracy naszych przedstawicieli w terenie i lepszym zarządzaniem czasem ich pracy. Zakres obowiązków handlowca nie zmienił się, natomiast wzrosła produktywność działań. Odnotowaliśmy znaczny wzrost wartości spływających zamówień w skali miesięcznej - od momentu używania systemu MOBIUS.

Zespół naszych przedstawicieli handlowych chwali sobie szereg funkcjonalności aplikacji mobilnej, z którymi stykają się każdego dnia.

Bardzo fajnym i wygodnym rozwiązaniem w MOBIUS’ie jest moduł Trasówek, gdzie podczas dodawania kontrahentów jest możliwość szukania kontrahentów w pobliżu i w określonym promieniu – dzięki czemu sami możemy określić zasięg kontrahentów do odwiedzin. Sami decydujemy, co jaki czas wzorzec trasówki jest powtarzany, przez co otwierając kolejny dzień pracy mamy przygotowany schemat wizyt, aplikacja podpowiada nam do którego punktu mamy się kierować.”- komentuje przedstawiciel handlowy Zenner Poland.

REZULTAT

Traktujemy programy (aplikację mobilną , strefę menedżerską i panel analityczny) systemu MOBIUS - jako naszego asystenta, dzięki któremu nasi Przedstawiciele Handlowi w terenie, Brand Managerowie w biurze i terenie, a także Zarząd Spółki - mają zawsze aktualne dane o naszych produktach, o naszych klientach i o naszych pracownikach.

Z naszej perspektywy, czyli kadry zarządczej, system MOBIUS SFA został profesjonalnie wdrożony, posiada funkcjonalności mobilnego systemu CRM w pełni zintegrowanego z systemem sprzedażowo-magazynowym MRPII oraz magazynem wysokiego składowania. Dzięki temu dział handlowy uzyskał:

  • zarządzanie ofertami,

  • wsparcie w zakresie logistyki zamówień i ich realizacji,

  • planowanie działań handlowych i strategii sprzedażowych,

  • kontrolę wizyt naszych pracowników z naszymi klientami.

„Wdrażając MOBIUS’a w Zenner Polska Sp. z o.o. uzyskaliśmy profesjonalny efekt automatyzacji procesów sprzedaży i procesów związanych w relacjach z klientami. Polecamy to bardzo złożone funkcjonalnie rozwiązanie innym przedsiębiorstwom, które pragną podnieść efektywność sprzedażową i zadań okołosprzedażowych.” – o wdrożeniu opowiadał Dyrektor ds. Handlowych Zenner Poland Sp. z o.o.

TOP