FORGOT YOUR DETAILS?

SELVISTA Sp. z o.o. Sp.K.

Studium przypadku wdrożenia systemu mobilnego MOBIUS SFA w konfiguracjach dla VANSELLERÓW i PRESELLERÓW

O FIRMIE SELVISTA Sp. z o.o. Sp. K

SELVISTA Sp. z o.o. Sp. K. to firma działająca w branży FMCG na terenie całego kraju. SELVISTA jest partnerem strategicznym ENERGIZER HOLDINGS w Polsce, w tym marek: Energizer, Wilkinson oraz Biosphere.

CELE

GRUPA ENERGIZER postawiła przed firmą SELVISTA zadanie zapewnienia najwyższego poziomu obsługi odbiorców w kanale tradycyjnym przy jednoczesnym wykorzystaniu precyzyjnego narzędzia do wzajemnej komunikacji i raportowania zintegrowanego z innymi systemami.

Zarząd SELVISTA Sp. z o.o. Sp. K. postawił na przyspieszenie komunikacji biznesowej obejmujące najważniejsze procesy zachodzące pomiędzy ich klientami: sprzedaż bezpośrednia (vanselling), zamówienia (preselling), zapytania ofertowe, rozrachunki, informowanie o promocjach. Przy ofercie sięgającej tysiące indeksów oraz około kilkudziesięciu handlowcach odpowiedzialnych za kontakt z klientami biznesowymi, każde ulepszenie procesów daje spore oszczędności i korzyści. SELVISTA postanowiła zrealizować powyższe cele poprzez zmodernizowanie dotychczasowego kanału komunikacji biznesu opartego o sprzedaż bezpośrednią w terenie realizowaną przez Vansellerów i Presellerów zarządzanych w kilku regionalnych centrach na terenie Polski.

Realizacja projektu powierzona została firmie SYNERGIZER – producentowi systemów MOBIUS.

WDROŻENIE

Firma SELVISTA była doświadczonym użytkownikiem systemów SFA, gdyż od wielu lat pracowała na oprogramowaniu mobilnym dotychczasowego dostawcy systemu mobilnego. Zarząd doskonale zatem wiedział czego oczekuje od nowego systemu i na co zwrócić uwagę podczas procesu wyboru nowego dostawcy rozwiązań mobilnych, który obsłuży dwa kanały sprzedaży realizowane poprzez przedstawicieli handlowych Vanselling oraz Preselling, a także dostawcy, który zoptymalizuje i spełni bogate wymagania w części analitycznej i raportowej.

Zarząd spółki SELVISTA zdecydował się na system MOBIUS autorstwa firmy SYNERGIZER Sp. z o.o., który w optymalnym stopniu spełni oczekiwania firmy. Spółce przedstawiono ofertę Systemu oraz dedykowane dla zastosowań mobilne urządzenia (smartfony oraz tablety) z zainstalowanym systemem MOBIUS, a także drukarkę mobilną, która była nieodzowna w wystawianiu dokumentów bezpośrednio po dokonanej transakcji sprzedaży. Wiązało się to z automatyzacją i zwiększeniem efektywności działań sprzedażowych, a także dostarczanych danych o rynku.

Szkolenie handlowców i ich menedżerów regionalnych odbyło się w centrum kraju, w łódzkim hotelu Novotel, tak aby wszyscy handlowcy mieli podobną podróż z rożnych części Polski.

RELACJA ZE SZKOLEŃ HANDLOWCÓW i KADRY MENEDŻERSKIEJ

REZULTAT

Wdrożenie MOBIUS’a u najważniejszego partnera ENERGIZER HOLDINGS POLSKA potwierdza zdolność firmy SYNERGIZER do wspierania kluczowych procesów biznesowych w dużych przedsiębiorstwach i grupach kapitałowych.

Wdrożenie systemu, który umożliwił zwolnienie handlowców z wykonywania żmudnych i powtarzalnych czynności przyczyniło się do zwiększenia możliwości pracowników i dotarcia przez nich do większej ilości klientów. Spójna baza danych umożliwiła szybszą i lepszą obsługę klienta. Aplikacja mobilna umożliwiła handlowcom w terenie realizację sprzedaży bezpośrednio u klienta sprawując kontrolę nad promocjami, gratisami, rozrachunkami klienta. Wszystkie informacje jakich potrzebuje handlowiec będąc u klienta są dostępne w jednej aplikacji zintegrowanej z ERP firmy. Dzięki integracji MOBIUS’a z systemem handlowo — magazynowym firmy SELVISTA została stworzona możliwość szybszego obiegu dokumentów – faktur, dokumentów magazynowych, zamówień, a co za tym idzie także przyspieszenie konwersji gotówki. Dzięki wdrożonemu systemowi MOBIUS firma SELVISTA ma możliwość dalszego rozwoju bez podnoszenia kosztów stałych. System stworzył również możliwość przejrzystego dostępu do informacji dla kierownictwa, w tym rozbudowanego planowania budżetu marketingowego i rozliczania z niego handlowców. Cenniki indywidualne, faktury, zamówienia, oferty handlowe dla klientów indywidualnych, partnerów handlowych oraz handlowców są udostępniane z ERP i bazy MOBIUS, co usprawnia proces obsługi klienta oraz daje możliwość dotarcia z ofertą do szerszego grona klientów.

Najważniejsze korzyści związane z wdrożeniem MOBIUS dla SELVISTA to:

  • Obniżenie jednostkowego kosztu transakcji

  • Raportowanie, bieżąca analiza kosztów i prognozowanie przychodów, różne formy budżetowania

  • Wdrożenie zaawansowanego modelu premiowania i wynagradzania handlowców

  • Skrócenie cyklu konwersji gotówkowej

  • Zacieśnienie relacji z Klientami

  • Podwyższenie efektywności handlowców

  • Zdystansowanie konkurencji

WYDRUKI MOBILNE

 

Do wydruków dokumentów w terenie przez Vansellerów, Firma SELVISTA zdecydowała się na mobilne drukarki termiczne marki SEWOO, które drukują na papierze o szerokości papieru od 50 do 112 mm

TOP