FORGOT YOUR DETAILS?

INVENA S.A

Studium przypadku wdrożeń systemów autorstwa firmy SYNERGIZER:
- mobilnego MOBIUS SFA
- platformy B2C AURORA B2C
- aplikacji mobilnej Mobilna Strefa Klienta B2B

INVENA S.A.

Firma INVENA jest producentem armatury łazienkowej i kuchennej oraz instalacji wodnych, grzewczych i gazowych -  z ponad 25-letnim doświadczeniem. Misją firmy od lat jest dawanie komfortu życia. Realizuje ją dostarczając sprawne i niezawodne produkty. Dziś ten komfort to też coś więcej - to troska o środowisko i zrównoważony rozwój. Producent kładzie nacisk na produkcję wyrobów ekologicznych, tworzonych z przyjaznych dla środowiska materiałów i pozwalające oszczędzać wodę.

Założycielem firmy INVENA jest polarnik i podróżnik – Marek Kamiński.

Producent stawia przede wszystkim na funkcjonalność i ciekawy design, dlatego produkty cieszą się uznaniem wśród instalatorów i architektów, a ostatecznie także użytkowników, którzy przez wiele lat mogą czerpać przyjemność z codziennych, domowych czynności.

Sytuacja przed wdrożeniem

INVENA należy do branży armatury kuchennej i łazienkowej, gdzie szybkie reagowanie na ciągle zmieniające się potrzeby  technologiczne i rynkowe jest priorytetem. Stały przepływ aktualnych informacji rynkowych jest niezbędny by producent na czas mógł pod–jąć odpowiednie działania. Przed wdrożeniem systemu MOBIUS SFA, konsultanci handlowi wykorzystywali wewnętrzną aplikację do obiegu dokumentów, jednakże z uwagi na braki w kluczowych obszarach funkcjonalnych oraz małą wydajność takiego rozwiązania firma zdecydowała się na konkurs dostawcy rozwiązania mobilnego SFA.

Korzyści

Głównym czynnikiem decydującym o sukcesie wdrożenia rozwiązania mobilnego SYNEREGIZER przez INVENĘ było umożliwienie składania zamówień przez przedstawicieli handlowych bezpośrednio do systemu transakcyjnego ERP  oraz Dystrybutorów, a także praca na aktualnych cenach, promocjach i stanach magazynowych. Od tej pory presellerzy nie byli związani z jednym konkretnym dostawcą i mogli wybierać oferty najbardziej atrakcyjne dla klientów, dzięki czemu możliwy był wzrost sprzedaży.

Doradcy handlowi firmy INVENA mają zainstalowaną aplikację mobilną w wersji Android na telefonach, a także w Wersji Windows na laptopach.

Pozostałe korzyści, to m.in:

  • Błyskawiczny dostęp do danych niezbędnych do prawidłowego zarządzania biznesem w terenie na poziomie każdego terenowego reprezentanta handlowego.
  • Możliwość implementacji celów i konkursów opartych na targecie sell–out jak również monitoring realizacji tak zdefiniowanych zadań.
  • Automatyczne pozyskiwanie zweryfikowanych danych rynkowych.
  • Elastyczne zmiany w projekcie tj. rozszerzenie projektu o kolejne zagadnienia w związku z rozwojem biznesu INVENY.
  • Dostęp do poprawnych, zweryfikowanych danych twardych 24/7 za pomocą systemu MOBIUS SFA.
  • Możliwość stałego monitoringu KPI opisujących pracę mobilnych reprezentantów handlowych.
  • Możliwość zarządzania trasówkami przedstawicieli handlowych.

 

E-COMMERCE

Spółka INVENA po efektywnym i owocnym okresie współpracy z firmą SYNERGIZER na płaszczyźnie wdrożenia systemu do zarządzania pracą mobilnych doradców handlowych postanowiła rozszerzyć współpracę w obszarze e-commerce.

Dotychczas eksploatowane narzędzie przez dział handlu i marketingu w firmie INVENA S.A. do internetowej sprzedaży swoich produktów (armatury, baterii, ceramiki, deszczownic, kabin, węży itd.) stało się już mało wydajne, nieatrakcyjne, ograniczone funkcjonalne, a opieka serwisowa dostawcy oprogramowania pozostawiał wiele do życzenia.

W związku z tym decydenci firmy INVENA zlecili firmie SYNERGIZER projekt wdrożenia autorskiej platformy sprzedażowej e-commerce firmy SYNERGIZER.

Głównym założeniem tego wdrożenia było efektywne i profesjonalne rozwiązanie informatyczne wydajnie zarządzające masową liczbę produktów, licznymi promocjami i wyprzedażami, zestawami, zintegrowane kompletnie z firmowym systemem ERP, a także interfejsami trzecich platform e-commerce, np. allegro, płatności, kurierzy. Dodatkowe kamienie milowe tego projektu wyznaczono na takie obszary jak:

  • Pełna integracja z logiką systemu ERP.
  • Skuteczna i szybka wyszukiwarka produktów, umożliwiająca precyzyjne przeszukanie technicznej bazy asortymentu firmy INVENA.
  • Łatwa implementacja grafiki.
  • Identyfikacja klienta – dzięki spersonalizowanemu kontu użytkownik powinien bezpośrednio kontaktować się z e-handlowcem, śledzić swoje zamówienie, zarządzać zwrotem.
  • Wysyłka – integracja modułów logistycznych z e-sklepem umożliwi klientowi kontrolę nad procesem dostawy.
  • Płatności – umożliwienie różnej formy zapłaty – przelew, karta, bramka płatnicza.

W związku z powyższym programiści SYNERGIZER  dopracowali autorską platformę e-sprzedażową, o indywidulane uwarunkowania producenta sanitaryjno-grzewczego, które pozwoliło na bezproblemowe i efektywne utrzymywanie relacji handlowych z klientami. Nowy e-sklep  stał się niezawodną pomocą w usprawnieniu handlu detalicznego produktów INVENY. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, korzystanie z e-sklepu, znacząco skróciło czas procesu sprzedażowego. Integracja z systemem ERP wydajnie eksportuje zamówienia ze sklepu i wysyła statusy do programu.

Kolejnym niezaprzeczalnym atutem jest fakt, iż rozbudowany panel administracyjny sklepu, pozwolił na przejrzystą kategoryzację produktów, zachęcając do ponownego skorzystania z oferty.

Witryna e-sklepu jest odpowiednio zoptymalizowana dla urządzeń przenośnych. Oznacza to idealne dopasowanie do wszystkich rodzajów ekranów komputerowych, smart fonów, czy tabletów.

Wdrożenie e-sklepu B2C w firmie INVENA zakończyło się sukcesem i osiągnięciem wyznaczonym w projekcie celów. Jednak utrzymanie nowoczesnej platformy sprzedażowej, przeznaczonej do handlu detalicznego nie jest procesem zamkniętym. Dlatego SYNERGIZER świadczy serwis platformy e-commerce i zapewnia rozwój i modyfikację w nieczęsto spotykanym na rynku firm informatycznych trybie 24/7/365 w modelu SaaS.

TOP