FORGOT YOUR DETAILS?

P.H.M. "POLCOMM" - producent narzędzi skrawających

Studium przypadku wdrożenia systemu MOBIUS CRM

O firmie "POLCOMM" 

P.H.M. POLCOMM z siedzibą w Lubartowie istnieje na rynku już od ponad 20 lat. Innowacyjność, jakość, elastyczność - to atrybuty, które charakteryzują to przedsiębiorstwo. Przez cały okres funkcjonowania poszerza swoją ofertę, dostosowując ją do potrzeb klientów. Firma Polcomm rozpoczęła działalność od sprzedaży noży wymiennych. Stopniowo rozwijała się, dołączając do oferty kolejne grupy produktowe. Nieustannie poszukuje nowych rozwiązań, które zoptymalizują produkcję u Klientów.

  • jest członkiem Doliny Lotniczej
  • jest członkiem Polskiej Izby Gospodarczej Przemysłu Drzewnego
  • współpracuje z Politechniką Rzeszowską
  • współpracuje z Politechniką Warszawską
  • współpracuje z Instytutem Zawansowanych Technologii Wytwarzania
  • współpracuje z międzynarodowymi konsultantami w zakresie obróbki skrawaniem

Polcomm produkuje narzędzia asygnowane  obróbce drewna i metalu.

Narzędzia do obróbki drewna: Polcomm produkuje narzędzia skrawające o wysokim stopniu zaawansowania technicznego i świadczy kompleksową obsługę serwisową  produktów. Firma specjalizuje się w realizacji zamówień dostosowanych do konkretnych potrzeb oraz specyfiki pracy  klientów.

Dedykowane, indywidualnie projektowane narzędzia to rozwiązania uwzględniające wszystkie zmienne, od rodzaju obróbki, materiału, maszyny, parametrów obróbki, po oczekiwaną wydajność i zakresy tolerancji przy operacjach obróbczych.

Narzędzia do obróbki metalu: Polcomm produkuje narzędzia skrawające do obróbki stali, stali nierdzewnych, żeliwa, metali nieżelaznych, stopów żaroodpornych i stali hartowanych.  Charakteryzują się one wysoką precyzją wykonania i ponadprzeciętną wydajnością podczas obróbki. Odpowiednia kombinacja technologii, gatunków materiału oraz powłok, decyduje o tym, że narzędzia mają znaczący wpływ na wzrost możliwości produkcyjnych. Ich zastosowanie pozwala na optymalne wykorzystanie możliwości obrabiarki podczas obróbki elementów różnej wielkości i kształtu. Na każdym etapie tworzenia produktu Polcomm dba o jakość, bezpieczeństwo i środowisko.

Nowoczesny Park Maszynowy w Fabryce POLCOMM

Polcomm - Fabryka

POLCOMM- Oferta

Wyzwania

Poza standardowym asortymentem, Polcomm oferuje indywidulanie projektowane i wykonywane narzędzia specjalne. Wyspecjalizowane narzędzia to rozwiązania uwzględniające wszystkie zmienne, od stopnia złożoności zastosowania i kształtu przedmiotu, po oczekiwaną wydajność, to produkty spełniające konkretne wymogi danego zastosowania. Specyfika branży wymaga od pracowników terenowych precyzyjnego analizowania potrzeb Klientów. Przedsiębiorstwo Polcomm oferuje pełny zakres usług serwisowych dla swoich produktów. Profesjonalna regeneracja zapewnia narzędziom długą pracę na wymaganym poziomie jakościowym i generuje istotne oszczędności w budżetach Klientów.

Katalog usług Firmy obejmuje kontrolę stanu technicznego narzędzia, precyzyjne pomiary ubytków, ostrzenie i powlekanie, a także przeprofilowanie nowych narzędzi celem adaptacji do wymagań Klientów. Aby wszystkie kwestie zostały prawidłowo zebrane Zarząd POLCOMM zadecydował o wdrożeniu w strukturę firmy systemu CRM  w celu usprawnienia komunikacji firmy z Klientami.  Firmie zależało na tym, aby uzyskać jedną bazę danych, która przechowuje informacje o Klientach. Cel był taki, alby dostęp do bazy miał zarówno  dział sprzedaży, jak również dział marketingu i obsługi klienta. Polcomm szukał rozwiązania dopasowanego do swoich potrzeb, w rezultacie którego uzyska ujednolicenie interakcji Klienta z Firmą - eliminację notatek, arkuszy i minimum maili. Innowacyjne i kompleksowe rozwiązania technologiczne Polcomm łączą w sobie projektowanie narzędzi, dobór materiałów, produkcję oraz kontrolę jakości produktu. Z uwagi na istotne cechy narzędzi takie jak: optymalnie dobieraną geometrię ostrzy, dedykowany gatunek materiału, parametry ostrzy, narzędzia w wersjach prawo i lewo tnących, precyzyjne wywarzanie narzędzi z uwzględnianiem możliwości wiercenia - szukany system miał pozwalać na pełną integrację z systemami informatycznymi funkcjonującymi w przedsiębiorstwie Polcomm, w rozumieniu precyzyjnych pomiarów sprzętu z możliwością rejestrowania zmian i wysłania ich do systemu wsparcia projektowania.

Wdrożenie

Aby wybrać dobry system CRM, Polcomm określił swoje cele biznesowe. Analiza własnych potrzeb pomogła skoncentrować procesy, których oczekiwano względem nowego rozwiązania. Przedsiębiorstwo świadome inwestycji w CRM zadecydowało o wyborze systemu MOBIUS CRM autorstwa spółki Synergizer.

Profesjonalność i pełne skupienie zespołu Synergizer na etapie analizy potrzeb miały ogromną rolę w pierwszym etapie wdrożenia. Ujednolicony został zakres funkcji, które od momentu wdrożenia MOBIUS miał pełnić:

  • zarządzanie kontaktami - System MOBIUS CRM zapewnia bazę danych do przechowywania informacji o klientach i dokumentów,
  • zarządzanie lejkiem sprzedażowym – System MOBIUS CRM ułatwia wizualizację lejka ofertowego i sprzedażowego, czyli przenoszenia transakcji z jednego etapu procesu kontaktu do kolejnego,
  • raportowanie i analiza - Menadżerowie działu sprzedaży mogą wykorzystać System MOBIUS CRM, aby śledzić aktywność swojego zespołu i wzrost przychodów oraz planować działania zwiększające wydajność,
  • standaryzacja procesów -  System MOBIUS CRM pomaga standaryzować procesy okołosprzedażowe dzięki ujednoliconym listom zadań, szablonom,
  • wzbogacanie i gromadzenie danych – MOBIU CRM wyręcza zespół sprzedaży w wielu zadaniach typowo administracyjnych, jak np. automatyzacja wprowadzania danych.

Mając na względzie charakter pracy konsultantów technicznych firmy Polcomm – tj. terenowy, często bez dostępu do Internetu, system MOBIUS CRM działa w trybie offlineco w ocenie użytkowników systemu jest najlepszym rozwiązaniem w mobilnym trybie pracy. Właściwe prace wdrożeniowe rozpoczęły się od konfiguracji systemu, czyli przygotowania go do użycia zgodnie z analizą przedwdrożeniową. Polcomm wyznaczył osoby koordynujące proces wdrożenia.  Następnym etapem był import dotychczasowej bazy danych do systemu MOBIUS CRM - do wcześniej skonfigurowanych funkcji, ekranów, pól wyboru, użytkowników i praw dostępu. Import dostępnych danych dotyczył również transferu bazy do urządzeń mobilnych wybranych dla pracowników terenowych.  Firma Polcomm wybrała urządzenia firmy APPLE (iPad) o wielkości ekranu 10”. Zastosowanie  takiej wielkości ekranu pozwala na bardziej wydajną pracę i ergonomię podczas prezentacji projektu podczas kontaktu biznesowego. Kolejnym krokiem było stworzenie, zgodnie z wytycznymi firmy Polcomm, szablonu dokumentów – formularzy ofert, protokołów, umów itp. Powstały dodatkowe, poza istniejącymi, raporty zgodnie z wymaganiami przedsiębiorstwa. Ustalono kryteria,  źródła danych oraz układy stron. Następnym etapem była pełna integracja ze wskazanymi systemami stosowanymi w Polcomm – na produkcji i w dziale sprzedaży. Końcowym etapem było szkolenie z obsługi systemu MOBIUS CRM w zakresie codziennego użytkowania w warunkach pracy Polcomm.

POLCOMM - sprzedaż autorkich projektów narzędzi i płytek w kraju i za granicą

 

Kontrahenci POLCOMM

Renomowany polski producent narzędzi skrawających projektujący innowacyjne i sprawdzone rozwiązania narzędziowe dedykowane zarówno dużym, jak i mniejszym przedsiębiorstwom. 20 lat doświadczenia oraz nowoczesna infrastruktura i park maszynowy sprawiają, że narzędzia, które produkuje POLCOMM, znajdują zastosowanie w wiodących gałęziach przemysłu oraz cieszą się dużym uznaniem specjalistów z branży.

Rezultat

System do arządzania relacjami z kontrahentami efektywnie funkcjonuje w strukturze firmy Polcomm. Wymiana danych odbywa się poprzez synchronizację i replikację danych z  bazą główną, wykluczając czynnik lokalizacyjny.  Konsultant odwiedzając klienta ma za zadanie maksymalnie skoncentrować się na nim, odczytać potrzeby, oczekiwania i preferencje. System MOBIUS CRM ułatwia kontrolowanie długofalowych relacji z Klientami poprzez stworzony przez Polcomm schemat i predefiniowane scenariusze pracy. W aplikacji mobilnej konsultant ma dostęp do przypisanej mu bazy danych, w których zawarte są m.in. dane o kontrahentach, utworzone dokumenty, reklamacje, notatki – perfekcyjny CRM. To, co w ocenie pracowników branży jest bardzo ważne, w systemie MOBIUS CRM zawarte są niezliczone pliki rysunków technicznych z możliwością edytowania, dodawania notek które są podstawą efektywnej rozmowy z kontrahentem. Sam proces tworzenia ofert staje się zarazem prosty i wyspecjalizowany, a kupujący może być mile zaskoczony pamięcią o najdrobniejszych szczegółach współpracy. Również współpraca wewnątrz organizacji ulega pozytywnej zmianie – działania pracowników stają się lepiej zsynchronizowane, a czas wykorzystany optymalnie. Dualna funkcja systemu MOBIUS wspiera procesy sprzedażowe i produkcyjne m.in. w dostępie do stanów magazynowych, podczas tworzenia ofert sprzedażowych, tworzeniu kalendarza wizyt, wgląd w rozrachunki, uzupełniani ankiet o kontrahencie z możliwością dołączania zdjęć oraz edycja projektów technicznych w synchronizacji z modułem produkcyjnym w systemie MRP.

TOP