O firmie "TBM" Sp. z o.o.
O wdrożeniu opowiada Dyrektor Sprzedaży w firmie "TBM" Sp. z o.o. :
TBM Sp. z o.o. to firma, której korzenie sięgają 1992 roku.
Pozycja Firmy TBM umacniała się na przestrzeni lat. Specjalizujemy się w produkcji wysokiej jakości słonych i słodkich przekąsek. Jesteśmy największą firmą w kategorii produktów ekstrudowanych w Polsce. Dbamy o smak i najwyższą jakość naszych produktów stale je udoskonalając. Zaangażowany zespół i ciągły rozwój wyróżniają naszą firmę na tle konkurencji. Nasze produkty wysyłamy także do Niemiec, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Litwy, Łotwy, Austrii, Estonii czy Serbii.
Ogromnym krokiem w kierunku rozwoju sprzedaży w każdej firmie jest wzmocnienie, przyspieszenie i optymalizacja ścieżki obsługi zamówień oraz odpowiednie zarządzanie czasem pracy i skutecznym raportowaniem. Mając na uwadze powyższe cechy niezbędnym było wdrożenie mobilnego systemu wsparcia sprzedaży. Aby właściwie został odczytany nasz model biznesowy przeprowadziliśmy szereg spotkań, podczas których przeprowadziliśmy rekonesans polskich dostawców systemów SFA. Spośród 5 wytypowanych kandydatów ostatecznie wybraliśmy białostocką spółkę Synergizer – twórcę systemy SFA i CRM - MOBIUS.
OFERTA TBM
Marki TBM
CEL
Szukaliśmy takiego narzędzia, aby integrowało się z naszym systemem ERP, czyli magazynowo-finansowo księgowym w naszym przedsiębiorstwie oraz rozwiązaniami u naszych dystrybutorów. Koncentrujemy się na najszybszym dotarciu do Klienta, rejestrowaniu zamówień, a także na sprzedaży bezpośredniej. Staramy się aby kontakt z naszymi Klientami był nieprzerwany i przebiegał na jak najwyższym poziomie. Wymagamy od nowego systemu, aby przedstawiciel handlowy od razu wiedział, jakie zadania ma wykonać w trakcie trwania wizyty handlowej i wszystkie swoje działania i ich efekty mógł udokumentować zdjęciami oraz wysłać je systemowo i za pomocą urządzenia mobilnego, na którym pracuje.
Niezwykle ważną cechą w prawidłowym funkcjonowaniu procesów sprzedażowych - naszym zdaniem, jest wgląd w dokumenty historyczne przypisane do kontrahentów. W prosty, szybki a zarazem szczegółowy sposób wiemy, jak przebiegała współpraca z danym kontrahentem, w jakie ilości naszych produktów go zaopatrujemy, czy są przypisane szczególne rabaty. Taki zakres wiedzy dostarcza nam wyczerpujących informacji o tym jak przebiega współpraca z naszymi odbiorcami. Reasumując powyższe oczekiwania, nasz nowy system mobilny i CRM musiał zawierać dośc szerokie funkcjonalności:
- kalendarz z zaplanowanymi wizytami handlowymi,
- możliwość rejestracji dokumentów przedsprzedażowych: zamówień, ofert, reklamacji,
- ewidencji dokumentów sprzedażowych w terenie: faktur, paragonów, przesunięć, wydań, zwrotów,
- pełną synchronizację danych z bazą centralną w możliwie najszybszym czasie,
- podgląd w dane hostoryczne kontrahenta,
- historię rozrachunków z wyodrębnieniem dokumentów nierozliczonych;
- naszą bazę produktową z możliwością uzupełnienia o treści multimedialne;
- szerokie analizy pod kątem pracy handlowów i ich efektywności , w tym raporty targetów ukończonych i postępu ich realizacji
- szerokie analizy pod kątem kontrahenta i jego rentowności,
- zerokie analizy pod kątem naszych dystrybutorów i ich rentowności.
Skoncentrowanie powyższej wiedzy w jednym systemie interpretujemy jako dane o kondycji naszej firmy. Idąc wraz z dynamicznym rozwojem konkurencji i z dostosowaniem organizacji pracy do otaczającej rzeczywistości, nasz wybór padł na Mobilny System Wsparcia Sprzedaży – MOBIUS SFA i CRM, autorstwa spółki SYNERGIZER, która po wewnętrznych analizach zaspokoiła nasze potrzeby na gruncie rozwiązań SFA i CRM.
EFEKT
Rozwiązanie, jakie otrzymaliśmy od Synergizer, czyli MOBIUS, ma możliwość pracy w trzech środowiskach: Android, iOS, i Windows. Tylko firma SYNERGIZER zagwarantowała nam tak elestyczne rozwiązanie. Handlowiec w terenie ma możliwość pracy na tablecie, na telefonie lub zalogowania się na komputerze stacjonarnym lub notebooku. Elastyczność i wielofunkcyjność systemu da się zauważyć podczas pracy z kontrahentem. Program MOBIUS został zintegrowany z ERP produkcji ASSECO zarówno w kanale preselling jak i vanselling- umożliwia nam z każdego miejsca wgląd w dane kontrahentów oraz wystawienie dedykowanych dokumentów. Procesy sprzedażowe i marketingowe zostały wzbogacone specjalnie na nasze potrzeby o funkcjonalności z zakresu CRM - dedykowane naszej kadrze menedżerskiej.
Nie możemy pominąć w tym momencie funkcji Mobiusa jaką jest trasówka - rozwiązanie precyzyjne, wygodne, oszczędzające mnóstwo czasu. Zaplanowana trasa przedstawiciela handlowego buduje porządek logistyczny. Planując trasówkę możemy ustalić wzorzec wizyt powtarzanych cyklicznie, istnieje również możliwość dodania nieplanowanej wizyty, czy chociażby wizyta w formie wykonania rozmowy telefonicznej, co za tym idzie mniej przejechanych kilometrów, a przede wszystkim optymalizacja czasu pracy. Planowane wizyty handlowe oraz ich analiza i późniejsza optymalizacja w module map w MOBIUS, pozwala nam budować zaufanie wśród naszych odbiorców, jak również solidną współpracę - takie mamy standardy pracy.
Biorąc pod uwagę cele sprzedażowe oraz ich raportowanie, Mobius zostawia nam do wyboru pełen wachlarz możliwości - to my definiujemy, w jaki sposób zostaną one określone. Kreując nasze oczekiwania położyliśmy nacisk na rozbudowę kanału vansellingowego. Do naszych celów wewnętrznych mamy możliwość wygenerowania raportu kosztów eksploatacyjnych przed wystawieniem faktur.
Ciekawym rozwiązaniem są ankiety, które obrazują nam dokładnie, na jakie kryteria trzeba kłaść szczególny nacisk realizując np. plany sprzedażowe, akcje marketingowe. Musimy wiedzieć, czy nasze produkty w pełni zadowalają Klientów - ankiety są błyskawiczną odpowiedzią naszego klienta na stopień zadowolenia, a Mobius pozwala nam je w prosty sposób przeanalizować.
KORZYŚCI
Mobilność jest trendem, ale i kierunkiem rozwoju. Od momentu, gdy zaczęliśmy pracować w systemie MOBIUS SFA i MOBIUS CRM w jednej strukturze, mamy zcentralizowaną bazę informacji. Dla nas to oszczędność czasu i duża pomoc w biznesie. Pragnęliśmy „wycisnąć” maksimum z wizyty handlowej naszego pracownika. Dzięki nowym programom dostarczonym nam przez SYNERGIZER Sp. o.o., stworzyliśmy optymalny plan handlowy i stale go rozbudowujemy, aby wyróżnić się na tle konkurencji.
Wdrożenie systemu Mobius SFA przebiegło sprawienie, bo zaangażowało zarówno producenta oprogramowania (wdrożeniowców i programistów adoptujących pewne funkcji do naszych procesów wewnętrznych), jak też naszych pracowników. Po etapach analiz przyszedł czas na realizację, a następnie szkolenia pracowników TBM. Już na samym początku użytkowania Mobiusa w konfiguracji SFA oraz CRM, nasi konsultanci handlowi zgłaszali, że aplikacja jest czytelna i prosta w obsłudze., natomiast naszej firmie zależało, aby systemy SFA i CRM były niezbędnikiem w pracy handlowca jak również menedżera.