O Wydawnictwie "Jedność:
O wdrożeniu opowiada Szef Działu IT
Wydawnictwo JEDNOŚĆ to jedno z najstarszych i największych wydawnictw katolickich w Polsce. Posiada bogatą ofertę wydawniczą skierowaną do szerokiej rzeszy odbiorców. Jedność wydaje cenione w środowisku podręczniki, przewodniki metodyczne i pomoce dydaktyczne (także dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych) oraz bogatą literaturę katechetyczną i duszpasterską. Z myślą o najmłodszych czytelnikach powstał osobny dział wydawniczy Jedność dla dzieci. Jest również znaczącym wydawcą książek z dziedziny pedagogiki zabawy, proponując profesjonalnie opracowane gry i zabawy edukacyjne dla każdej grupy wiekowej. W ofercie Jedności znajduje się również literatura piękna, m.in. szeroki wybór poezji religijnej i świeckiej, tomiki aforyzmów i myśli wybitnych osobowości czy albumy. Jedność jest partnerem znanego, niemieckiego wydawnictwa "Herder". Jej owocem są wspólne przedsięwzięcia edytorskie. Wydawnictwo Oferta Wydawnictwa JEDNOŚĆ obejmuje m.in. książki z zakresu teologii, katechetyki, pedagogiki, psychologii oraz książki dla dzieci. Przy wydawnictwie istnieje nowoczesna drukarnia dziełowa specjalizująca się w druku wysokonakładowym.
Wydawnictwo wydaje:
- książki z zakresu teologii i duchowości
- encyklopedie, leksykony, albumy
- podręczniki do nauki religii
- książki z zakresu pedagogiki zabawy oraz pomoce edukacyjne dla przedszkoli i szkół
- pomoce katechetyczne
- poradniki o zdrowym życiu i kuchni
- poradniki pedagogiczne dla rodziców i wychowawców
- książki dla dzieci: bajki, baśnie, opowiadania na dobranoc, naklejki, zabawy i eksperymenty
Przedstawiciele Handlowi Wydawnictwo JEDNOŚĆ
WYZWANIE
Wydawnictwo Jedyność posiada w ofercie tysiące tytułów książek. Zadaniem zespołu sprzedaży jest eksponowanie i wyróżnianie wartości proponowanych tytułów, aby zaciekawić , niekiedy zaskoczyć odbiorcę. Aby utrzymać i podnieść sukces wydawniczy Wydawnictwo Jedność zadecydowało o wdrożeniu w strukturę przedsiębiorstwa innowacyjnego oprogramowania klasy SFA i CRM. Decyzja ta była wynikiem wnikliwej analizy czynników wpływających na możliwości uzyskania trwałej przewagi konkurencyjnej na rynku wydawniczym. Przedsiębiorstwo opracowało charakterystykę procesów, które miał usprawnić szukany system. Były to działania związanie z planowaniem, realizacja i kontrolą sprzedaży. Zakres przedsięwzięcia miał również na celu dostosowanie strategii sprzedażowej do dynamicznej sytuacji rynku wydawniczego. Nowy system miał agregować maksimum informacji w kontekście zarówno asortymentu jak i klienta. Zdefiniowano na nowo strategię marketingową w takim rozumieniu, iż główny nacisk został położony na prezentację graficzną wydawanych publikacji w połączeniu z rozbudowanymi opisami książek i atrybutami, np:
- streszczenie
- kategoria książki i treści
- rodzaj okładki
- ilość stron
- autor i jego inne utwory
- podobne książki w tej kategorii
- i inne
Mobilni pracownicy Wydawnictwa potrzebowali odpowiedniego urządzenia mobilnego, które w ergonomicznej formie miało przestawiać dostępne tytuły. Jednym zdaniem - Wydawnictwo szukało nowego systemy SFA i CRM, rozbudowanego w opisy i pliki multimedialne, dostępnego na możliwie wydajnym urządzeniu mobilnym.
Identyfikacja wymagań systemowych pozwoliła przejść do etapu rozpoznania dostawców systemu SFA i CRM. O wyborze systemu miała decydować funkcjonalność, ekonomiczność, łatwość użytkowania. Wydawnictwo Jedność brało także pod uwagę referencje i partnerów handlowych dostawców. Po spełnieniu wymogów przedwdrożeniowych zadecydowano o wyborze spółki Synergizer i oprogramowania MOBIUS SFA i CRM – rozwiązania w pełni autorskiego i dostarczanego z jednego miejsca
WDROŻENIE
Zespól Synergizer otrzymał specyfikację sporządzoną na potrzeby implementacji nowego systemu. Decydenci Wydawnictwa Jedność szczegółowo zobrazowali kluczowe procesy, funkcje i cechy, których wymagali względem systemu MOBIUS SFA i CRM. Właściwe przygotowanie organizacyjne projektu dało obraz temu, jakie etapy prac przewiduje dostawca, w jaki czasie prace zostaną wykonane i które osoby będą odpowiedzialne za wdrożenie. Projekcja założeń systemowych i późniejsza ich akceptacja przez nadzorców Wydawnictwa pozwoliły przystąpić do działania. W drodze rozmów o optymalnych urządzeniach mobilnych dla podmiotowego wdrozenia i procesów wybrane dostały iPady z systemem iOS, jako narzędzie do codziennej rejestracji zdarzeń, zadań i dokumentów przez zespoł przedstawicieli handlowych. Reprezentaci obydwu firm ustaliły zakres przeniesienia danych do systemu MOBIUS SFA/CRM. Podczas pracy nad projektem, dział wdrożeń Synergizer postępował zgodnie z wcześniej ustalonym schematem prac oraz uprzednio przygotowany środowiskiem technicznym i systemowym. Skonfigurowano bazę, która następnie została zasilona danymi z systemu ERP oraz usupełniona bezpośrednio z interfejsu systemu MOBIUS CRM. System MOBIUS został skonfigurowany, sparametryzowany i dostosowany do procesów biznesowych, wynikających z analizy przedwdrożeniowej, po czym rozpoczęły się testy funkcjonalności. W realizacji tego etapu uczestniczyli liderzy odpowiedzialni za obszary wdrożenia po obydwu stronach projektu. Synergizer rozpoczął działalność szkoleniową na temat systemu MOBIUS SFA i CRM. Pomyślnie zakończona faza testów pozwoliła na konfiguracje finalną systemu, którą następnie przetestowano pomyślnie. Analiza wyników pokazała, że prace związane z implementacją systemu MOBIUS SFA i CRM zostały ukończone pomyślnie.
materiały POS - środki trwałe i materiały promocyjne
Mając na uwadze charakter naszej branży organizujemy eventy i bierze udział w targach branżowych. System Mobius pozwala nam sprawnie organizować akcje marketingowe, gdyż używając w aplikacji mobilnej modułu „MATERIAŁY POS” w prosty sposób zamawiamy, przyjmujemy, przesuwamy, wydajemy i inwentaryzujemy nasze ekspozytory, regały, szafki itp. Zasoby te wykorzytujemy, podczas prezentacji, targach, pokazach naszych produktów wydawniczych. Dzięki MOBIUS'owi możemy w dedykowanym module do zarządzania materiałami POS obejrzeć interesujący nas środek reklamowy, idąc dalej jesteśmy w stanie wygenerować historię jego wykorzystania i wpływ na zwiększenie obrotów danego punktu sprzedaży.
PODSUMOWANIE
Dzięki prawidłowo wdrożonemu systemowi MOBIUS SFA i CRM Wydawnictwo Jedność zyskało niezastąpione narzędzie automatyzujące działania okołosprzedażowe wzbogacone o bazę danych i historię kontaktów z Klientami. Dzięki rozbudowanym informacjom o Kontrahentach użytkownicy systemu są w stanie zaplanować długoterminowe plany sprzedaży i rozwoju Wydawnictwa. System rejestruje i wymienia z programem magazynowo-sprzedażowym katalogi danych oraz zarejestrowane dokumenty, w tym oferty i zamówienia. Raporty i analizy wizyt przedstawicieli budowane w Panelu Zarządczym dają informacje o zyskach sprzedażowych. Z uwagi na specyfikę branży wydawniczej, w której asortyment to w głównej mierze książki, system został tak skonfigurowany, alby handlowiec widział i mógł zaprezentować Klientowi publikację w formie obrazkowej - to tego celu na liście asortymentowej wbudowane zostały obrazy. Aby wyczerpać informację o asortymencie widoczne są rozbudowane opisy charakteryzujące tematykę publikacji, rok wydania itp. Handlowiec może wprowadzić do systemu każdą osobę, którą nawiązał kontakt handlowy – nawet jeżeli nie jest jeszcze klientem Wydawnictwa. Dostępność takich informacji ułatwia podejmowanie dalszych decyzji. Notatki ze spotkań pozwalają spersonalizować oferty do klientów – dokładniej zdefiniować grupę docelową.
Działania, które obsługuje system MOBIUS SFA/CRM udoskonalają procesy biznesowe w oparciu o analizę danych o Klientach. Wydawnictwo Jedność dzięki wdrożeniu nowego systemu ulepsza proces obsługi klienta przy jednoczesnym zredukowaniu kosztów i generacji zysków.